Tuesday 12 December 2017

Online handel med morgan stanley


Är matvaror nästa stora drivrutin för global e-handel Mer än en tredjedel av online-köpare räknar med att köpa sina matvaror online 2016, enligt Morgan Stanley Research, som ställer in scenen för vad som kan bli nästa stora möjlighet för e-handel. Global eCommerce gör djupare inbrott över ett brett utbud av produkter, men online-livsmedelsbutiken är en av de största vinnarna i år. Runt om i världen räknar drygt en tredjedel av online-kunder att köpa matvaror via Internet 201634 vs 21 år 2015 enligt en ny AlphaWise-undersökning från Morgan Stanley Research. Med tanke på storleken på livsmedelsbranschen kategori 675 miljarder i USA ensamare online livsmedelsbutiken antagande skulle kunna medföra ytterligare eCommerce tillväxt acceleration, säger Brian Nowak, leda internet analytiker. Flera faktorer kan driva trenden. I allmänhet är det fler kunder som köper online, bland annat en yngre, mer mobil generation av konsumenter. Mer specifikt har butikshandlare på nätet endast de senaste åren bevisat att affärsmodellen kan fungera, övervinna logistiska och konsumentbeteendehinder och bygga trovärdighet för kategorin som helhet. Nu har större traditionella spelare gått in på arenan och erbjuder fler val, tjänster och attraktiva priser, allt inom kända eCommerce-upplevelser och förväntningar på en ännu större publik. Med tanke på online-grossisternas låga marknadsandelar för den totala livsmedelsförsäljningen (cirka 2 i USA och 6 på europeiska marknader som Storbritannien, där det har blivit mer vanligt), erbjuder den en betydande tillväxtpotential. Globally, Fresh Online Grocery Adoption förväntas öka från 21x25 till 34x25 år 2016 Undersökning fråga: Ange vilken av följande produktkategorier du har köpt online de senaste 12 månaderna. Ange sedan vilka kategorier du köpte i butik under de senaste 12 månaderna som du förväntar dig att köpa online de närmaste 12 månaderna. Källa: AlphaWise, Morgan Stanley Research USA kunde se den största rampen i antagandet av online-matvaror, från 8 i fjol till 26 år 2016 för färska matvaror, vilket representerar den största förväntade ökningen av någon kategori i undersökningen. Morgan Stanley uppskattar att den totala amerikanska dagligvaruhandeln kunde växa med 26 miljarder år 2016, till över 42 miljarder. Sammantaget talar denna spik i förväntad online livsmedelsutgift för ett skifte i det sätt som konsumenterna tänker handla på mat, lägger Nowak till. Med endast cirka 2 marknadsandelar i USA ser Nowak plats för online dagligvaruförsäljning att växa, med större potential för stadsmarknader, nonperishable produkter och pick-up-in-store-erbjudanden. Också värt att notera: Livsmedel står för 19 konsumentutgifter, den överlägset största av de undersökta e-handelskategorierna. I USA förväntas Online Grocery Penetration öka från 8x25 till 26x25 för färska livsmedel och 16x25 till 28x25 för förpackade livsmedel. Undersökning fråga: Ange vilken av följande kategorier du har köpt online de senaste 12 månaderna. Ange sedan vilka kategorier du köpte i butik under de senaste 12 månaderna som du förväntar dig att köpa online de närmaste 12 månaderna. Källa: AlphaWise, Morgan Stanley Research Adoption av online-matvaror skulle också kunna öka väsentligt på många andra marknader, i synnerhet Tyskland, samtidigt som man fortsätter att göra inroads i Frankrike och Storbritannien, där online-matvaror redan är relativt vanliga, säger Edward Hill-Wood, chef för Europeisk internetforskning Samtidigt står det på snabbväxande e-handelsmarknader som Kina, att online-dagligvaruhandel fortfarande står inför utmaningar för ökad adoption, särskilt för färska livsmedel, på grund av den långsamma utvecklingen av leveransinfrastrukturen och leveransstandarden med köldkedja, enligt ledande internetanalytiker i Kina Robert Lin. Livsmedelsinköp föreslår snabbare antagande i större västerländska ekonomier Källa: AlphaWise, Morgan Stanley Research Mobila strategier spelar en växande roll i e-handel, särskilt på tillväxtmarknader där webbåtkomst och e-handelstransaktioner beror på mobil istället för traditionell skrivbordstillträde. Online-livsmedelsbutiker lär sig att utnyttja mobilen för att växa adoption på nyckelmarknader, som Indien och Kina. För att vara säker, står online-matvaror fortfarande inför hinder. Den främsta anledningen till att konsumenter citerade för varför de aldrig har köpt matvaror online var deras preferens att välja den mat de vill ha själva. Med andra ord, att köpa mat, särskilt färska produkter, förblir en taktil, personlig upplevelse. Men konsumenterna har en gång sagt detsamma om kläder, skor och många andra produkter som de nu fritt köper online. De bästa anledningarna till att konsumenterna aldrig har handlat för matvaror Online Survey-fråga: Var god ange varför du aldrig har handlat på matvaror online. Källa: AlphaWise, Morgan Stanley Research För mer Morgan Stanley Forskning om online-dagligvaruhandel och e-handelstrender, fråga din Morgan Stanley-representant eller en finansiell rådgivare för hela rapporten, AlphaWise eCommerce Survey: Here Comes Online Grocery (4 januari 2016). Plus, mer av våra senaste Idéer. I oktober 2015 genomförde vi en online-undersökning av 10 000 konsumenter i 10 länder. Undersökningen är representativt för 18 befolkningen efter kön, ålder, geografi och inkomst i Australien, Frankrike, Tyskland, Japan, Ryssland, Storbritannien och USA. Respondenterna i Brasilien är ett nationellt urval av online-konsumenter från A, B, Amp C socioekonomiska klasser och i Kina och Indien, online-konsumenter från Tier 1 amp 2 städer med över genomsnittlig utbildning och inkomst. Städer som omfattas av Kina-undersökningen inkluderar Peking, Shanghai, Guangzhou, Shenzhen, Shenyang, Tianjin, Jinan, Chengdu, Xian, Nanjing, Hangzhou, Fuzhou, Wuhan och Changsha. Regioner som omfattas av Brasiliens undersökning omfattar Sudeste (48), Nordeste (22), Sul (18), Centro-Oeste (9) och Norte (4). I mars-april 2015 och i september-oktober 2014 genomförde vi en online-undersökning av 10 000 konsumenter i 10 länder, och under 2012 genomförde vi en online-undersökning av 8 000 konsumenter i åtta länder. Vi presenterar jämförbara data där det är tillgängligt. I den här rapporten hänvisar vi till oktober 2015-uppgifter som 4Q: 15, mars-april 2015-uppgifterna som 1Q: 15, september-oktober 2014-data som 4Q: 14 och 2012-uppgifterna som 2012.Morgon Stanley039s vinst fördubblas på ökning av obligationshandeln Av Olivia Oran och Sruthi Shankar norges Stanleys vinst fördubblades under fjärde kvartalet när handelsverksamheten ökade över Wall Street och banken sade att det var på väg att nå ett antal finansiella mål som fastställts av Chief Executive James Gorman. I meddelandet om vinst på tisdag detaljerade Morgan Stanley enorma vinster i obligationshandeln, ett område där det länge kämpat. Banken rapporterade också starkare intäkter i aktiehandel där Morgan Stanley typiskt är ledande och sa att det var nära att träffa mål för kostnadsbesparingar, förmögenhetsförvaltningsvinster och avkastning på aktieägarandel. Det finns säkert mer anledning att vara optimistisk när vi går in 2017 än det var i början av 2016, sa Gorman på ett konferenssamtal med analytiker. Morgan Stanleys tradingresultat echoed de av JPMorgan Chase Co och Bank of America Corp förra veckan, drivna av Donald Trumps överrasknings valseger den 8 november och amerikanska Federal Reserves beslut att höja ett nyckelräntemål i mitten av december. Sammantaget steg Morgan Stanleys vinst till 1,5 miljarder i fjärde kvartalet från 753 miljoner året innan. Vinsten per aktie ökade till 81 cent från 39 cent, vilket lätt slog förväntningar. Analytiker hade i genomsnitt prognostiserat en vinst på 65 cent per aktie, enligt Thomson Reuters IBES. Nettoomsättningen ökade med 17 procent till 9 miljarder kronor och slog i genomsnitt 8,5 miljarder. Fondbörsintäkterna ökade till 1,5 miljarder i kvartalet från 550 miljoner i fjol, den näst högsta nivån sedan första kvartalet 2015 i vad som vanligtvis är en långsam period för verksamheten. Obligationshandeln stod efter en 25 procentig personalminskning, och hjälpte Morgan Stanley överstiga Gormans 1 miljard per kvartal obligationsomsättningsindex för hela året. Med räntorna positionerade att stiga ytterligare - vilket skulle få investerarna att flytta positionerna igen - Morgan Stanleys resultat borde inte nödvändigtvis ses som ett fluke, säger Oppenheimer-analytiker Chris Kotowski. Men bankens finanschef, Jonathan Pruzan, slog en försiktig ton. Morgan Stanley kommer inte att öka sitt kvartalsmål för verksamheten tills det är klart att de senaste intäktstrenderna var hållbara, sa han. Det finns tydligt optimism där ute, men hur länge det håller är verkligen en fråga, eftersom politiska och geopolitiska händelser kan förändra känslan väldigt snabbt, sade Pruzan i en intervju. Morgan Stanleys-aktierna var 3 procent lägre vid 42,48 i eftermiddagshandel, mer än andra stora capsbanker vars aktier var i stort sett nere. Analytiker sade att mycket av de positiva vinstnyheterna redan var prissatta till Morgan Stanleys-aktien, vilket hade stigit 28,5 procent från valet till fredagar nära. Citigroups Keith Horowitz sa att investerare också kunde ha blivit besvikna över att Morgan Stanley-ledningen behöll 2017 vägledande. Medan handel med obligationer var den viktigaste föraren av Morgan Stanleys resultatslag, är det den mest flyktiga verksamheten på Wall Street och stora svängningar i intäkterna är vanliga. Analytiker pekade på flera andra tecken på att den sjätte största amerikanska banken står på en stadigare finansiell nivå. Evercore ISI-analytiker Glenn Schorr markerade vinster inom investment banking, lägre kostnader och solida resultat i förmögenhetshantering. Morgan Stanley sa att det var på rätt väg att träffa Gormans 1 miljard årliga kostnadsbesparande mål och sin vinstmarginal på 22 procent är nära det 23 till 25 procentiga sortimentet som syftar till att slå nästa år. Bankernas avkastning på eget kapital var 8,7 procent i kvartalet, vilket var kortare än Gormans mål på 9 till 11 procent i slutet av 2017. Morgan Stanley-ledningen känner fortfarande mycket bra om bankernas förmåga att nå målet, sade Pruzan. Citigroup Inc och Goldman Sachs Group Inc, Morgan Stanleys ledande rival, rapporterar resultat onsdag. (Rapportering av Sruthi Shankar i Bengaluru och Olivia Oran i New York Skrivning av Lauren Tara LaCapra Redigering av Nick Zieminski och Andrew Hay) SEC böter Citigroup, Morgan Stanley över valutahandelsprogram nCitigroup Inc (CN) och Morgan Stanley (MS. N) varje kom överens om att betala mer än 2,96 miljoner för att reglera avgifter som de vilseledde investerare om ett program för handel med valutahandel som de sålde, sa US Securities and Exchange Commission på tisdagen. SEC sade att civilförfarandet uppstod från marknadsföringen av CitiFX Alpha till Morgan Stanley Smith Barney-kunder från augusti 2010 till juli 2011, då Citigroup innehade en 49 procent ägarandel i det gemensamma företaget. Enligt regulatorn misslyckades mäklare att på ett tillräckligt sätt avslöja att investerare skulle ta på sig mer hävstång än vad som föreslås av programmen tidigare prestanda och riskmått som hade använts i marknadsföringen. SEC sade också att mäklare misslyckades med att på ett adekvat sätt avslöja de markeringar som debiteras för handel. Några av investerarna hade ingen erfarenhet av valutahandel och förstod inte några grundläggande uppgifter om den marknaden, tillade tillsynsmyndigheten. Varken banken erkände eller nekade felaktighet i att komma överens om att bosätta sig. Deras utbetalningar inkluderar vardera en 2,25 miljoner civilböter, plus missnöjd vinst och intresse, sade SEC. Morgan Stanley köpte Citigroups andel i joint venture i juni 2013. (Rapportering av Jonathan Stempel i New York redigering av Tom Brown)

No comments:

Post a Comment